ساندویج پانل


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عمران معماری و آدرس arshadsaze.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 194
بازدید کل : 22068
تعداد مطالب : 46
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

ساندویچ پانل
ساندویچ پانل از پیش ساخته (پانل های کامپوزیت) گزینه ای عالی برای عایق حرارت کردن سقف و همچنین دیوار پوششی ساختمان های صنعتی و تجاری است.ساندویچ پانل با فولاد و لفاف عایق حرارت از هر دو طرف داخلی و خارجی پوشش داده شده اند (پلی اورتان و یا پشم معدنی با وزن مخصوص بالا)و در صنعت ساخت بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. نصب و راه اندازی، پانل های پیش ساخته ساندویچی بطور قابل توجهی سریع و مقرون به صرفه است. پانلهای ساندویچی فلزی را می توان همراه با سازه های تحمل کننده وزن که از جنس فولاد و یا بتن مستحکم هستند در ساختمان های صنعتی برای استفاده خارجی و داخلی (پانل های دیوار داخلی و خارجی، پانل های سقفی)مورد استفاده قرار داد.طیف گسترده ای از انواع پانلها با در نظر گرفتن ضخامت و رنگ اجازه انتخاب بهینه در توجه به زیبایی، عملکرد و الزامات فنی (تحمل بار، قابلیت عایق حرارت، مقاوم در برابر آتشسوزی و مانع نفوذ صدا) را می دهد. پوشش فولاد پانل ها از نظر رنگ و زیبایی و ضخامت با توجه به تقاضای سرمایه گذار موجود است.
[تصویر:  color-steel-sandwich-panel.jpg]

ساندویچ پانل
اجزای ساندویچ پانل
قطعات اصلی ساندویچ پانل، صفحات فلزی دو طرفه هستند(ورق فولاد) برای اطمینان از حفاظت سطح خارجی (هسته عایق) و همچنین عایق حرارت بودن آن. ساندویچ پانل معمول ترین و رایج ترین پانل های استفاده شده در سازه های سالن های صنعتی بعنوان عایق حرارت ،محافطت از خود ساندویچ پانل با فلز دو طرفه (ورقهای گالوانیزه از جنس فولاد در اکثر موارد) است. لفاف های عایق حرارت میتواند انواع مختلفی نیز داشته باشد (فیبر یا فوم در حالت کلی):پشم های معدنی، پشم شیشه، فوم پلی اورتان، فوم فنلی و یا پلی استایرن اکسترود شده . هر ماده عایق جوانب مثبت و منفی در مورد پارامترهای فنی دارد،که با توجه به شرایط بتن مناسب ترین آنها باید انتخاب شود . پانل های دارای لفاف PUR / PIR با در نظر گرفتن ضریب هدایت دمایی و وزن مخصوص عملکر بهنری دارند ،در حالی که پانل های دارای لفاف پشمی در برابر آتش سوزی مناسبترین گزینه اند .مشخصات فنی، کاربرد ساندویچ پانل
نصب ساندویچ پانل آسان است اما با در نظر گرفتن مشخصات تکنیکی شان بسیار پیچیده است چون هم به مواد اجزای مختلف آن و هم انسجام (چسبندگی) آنها بستگی دارد. نصب سریع و آسان ساندویچ پانل پیش ساخته و بزرگ (شیار های طولی بهم متصل شده و پیچ بکمک دریل بسته می شود)یک راه حل اقتصادی جهت پوشش سطوح بزرگ و یکنواخت است. ساندویچ پانل سقف پوش و دیوار پوش مناسبترین گزینه برای سازه های صنعتی، کشاورزی، تجاری و دیگر انواع سالن ها می باشد.جنبه های تکنیکی ساندویچ پانل
مواد ویژگی عایق حرارت : ویژگی عایق حرارت بودن پانلهای ساندویچی بستگی به وخصوصیات ماده پوشانده شان دارد. بهترین عایق حرارتی پانلهای با لفاف PUR و PIRهستند که هدایت دمایی کمی دارند.
مقاومت مکانیکی، تحمل بار: ظرفیت تحمل بار ساندویچ پانل با استفاده از خواص مکانیکی تک تک قطعات (پوشش فلزی، هسته عایق حرارت) و انسجام و چسبندگی بین آنها تعیین می شود. تعیین قابلیت تحمل بار با محاسبات تئوری به تنهایی دقیق نیست و طراحی باید بر اساس تست های آزمایشگاهی و بر اساس استاندارد هماهنگی کالا EN14509 انجام گیرد. اثرات معمول ساندویچ پانل(بار برف، بار باد )، در طول ساخت با تغییرات دمایی و بار ساختمان دچار تغییر می شود.
نفوذ ناپذیری به آب، هوا و بخار: ساندویچ پانل دو طرفه فلزی کاملا نسبت به آب، هوا و بخارنفوذ ناپذیرند که بدلیل پایه فلزی بودن مواد آن است. ویژگی های نهایی روکش های فلزی پانلهای ساندویچی(روکش فلزی دیوار داخلی و خارجی و سقف) تحت تاثیر لبه های بسته و هم پوشان فلزات قرار دارد. اندازه دقیق ساخت آنها و نوار آب بندی ویژه ، بسته شدن مناسب اتصالات ساندویچ پانل را تضمین می کند و در کنار آن دیگر شرایط مهم با طراحی مناسب و دقیق و اجرا و پیروی از قوانین راهنمای فنی انجام می شود.
ویژگی های آتش پانلهای ساندویچی: خواص ضد آتش سوزی ساندویچ پانل را می توان با توجه به موارد زیر گروه بندی کرد. • پانل های کلاس آتش( " در برابر آتش واکنش می دهند") خواص سوختن محصول را نشان می دهند. پلی استایرن بیشترین مقاومت را در برابر آتش دارد ، پانلهای با لفاف PUR عملکرد بهتری دارند و عایق PIR با مواد مقاوم در برابر شعله (خود خاموش کن) می تواند پارامترهای مقاومت در برابر آتش بالایی را فراهم کند. (حتی B2-S1، D0) پانل های با هسته فیبری عایق (به عنوان مثال پشم) می تواند مقاومت ترین نوع در برابر آتش سوزی را تضمین کند. (A2-S1، D0).
• عملکرد در برابر آتش سوزی ساندویچ پانل زمان مقاومت در برابر آتش سوزی(به دقیقه) با در نظر گرفتن خصوصیات فیزیکی دیگربیان می کند. ("R" - ظرفیت تحمل بار، "E" - استحکام سطح، "I"- ظرفیت عایق (به عنوان مثال "REI30") به طور کلی پانلهای با هسته پلی استایرن می توانند حداکثر 15 دقیقه در برابر آتش مقاومت کنند ،عایق PUR / PIR می تواند 15، 30 یا حتی 45 دقیقه مقاومت کند، در حالی که پانل های با لفاف پشم معدنی دارای بالاترین مقادیر مقاومت هستند : حتی 90 یا 120 دقیقه.
• انتشار آتش به خارج سومین ویژگی محصولات کامپوزیت فلزی است. اساسا ساندویچ پانل را می توان در بالاترین رده (B، سقف) بدون استفاده از هر گونه تجزیه و تحلیل و یا آزمون با توجه به نفوذ ناپذیری اش به آب و هوا و بخار طبقه بندی کرد.
خصوصیات آکوستیک: دو خواص آکوستیک اساسی در سیستم های با روکش فلزی خارجی و داخلی شناخته شده است.
• عایق صوتی یک مقدار فیزیکی است که میزان کاهش انرژی صوتی در طرف دیگر از یک سطح را نشان می دهد(به عنوان مثال روکش فلزی سقف یا دیوار) در حالی که منبع صدا در طرف دیگر است. بنابراین مقدار آکوستیک قابلیت کاهش انرژی صوتی یک ماده، سطح و یا ساختار در دسی بل را بیان می کند. به طور کلی، سازه هایی با وزن بالا برای کاهش انرژی صوتی، بسته به فرکانس صدا مناسب هستند. به همین دلیل پانلها با هسته پشم معدنی می تواند عایق صدای خوبی نسبت به پانل های با عایق های PUR / PIR باشند.
• زمانی که منبع صوت و سنسور صوت در یک سمت باشد میزان جذب صدا بیانگر کاهش انرژی صوتی (مانند مقادیرعایق صوتی )است. پانل ثابت، با روکش فلزی تقریبا همه انرژی صوتی را بر می گرداند(مستقل از مواد عایق)، آنها به طور موثر قابلیت جذب صدا ندارد. میزان جذب صدا در پانل ها با استفاده از روکش های فلزی داخلی سوراخ دار و هسته های عایق با پشم معدنی افزایش می یابد.




:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: مفالات عمران , مقالات عمرانی رایگان , جدیدترین مقالات عمرانی , ساندویچ پانل ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهندس حجت انبار
ت : یک شنبه 14 آذر 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');